I weekenden d. 2. og 3. juni fik jeg gang i murskeen igen og fik banket spunsplader af cortenstål ned for at holde på jorden, ved siden af trappen, så de værste jordskred kan undgås.
Udgravning til næste støbning... Det ser ikke ud af noget særligt, men der er fjernet næsten 3 trillebørfulde jord og sten. |
Tjekker lige retningen med en skinne... |
Betonplatformen er bred nok til skinnerne og et trinbrædt. Senere kan der monteres et lille skilt til jernbaneoverskæringen ;-) |
Cortenpladerne er på plads. De står slet ikke i lod, eller på samme måde, men er placeret lidt "tilfældigt". |
Fre "højen" og ned over banen. Der bliver ikke så meget "lige ud" og det passer mig rigtig godt. Det vil også bare være kedeligt at se på. |
Og så var det Grundlovsdag, så skete der lidt igen. Yderligere ca. 3 meter fundering er støbt. |
Nedsrste lag beton er lige blevet klasket ned i renden med skovl, for at undgå for mange lufthuller. Billedet er taget lige før det nederste armeringsstål isættes. |
Så er øverste halvdel af betonnen lagt også med indlagt armeringsstål. Overfladen er "vibreret" vha. en forhammer, så der ikke er alt for mange knolde. |
Nederst i billedet hvor fundamentet ender, skal det senere venstre omkring stubben og videre i beddet... |
Det er med at passe på, at der ikke bliver for meget hældning på banen. Vinklen af foto'et snyder lidt, så det ser ud til at gå nedad fra trappen mod venstre. |
Igen fra "højen" og ned over banen. |
Det bugter sig en del i alle retninger, det bliver nok ligesom at køre med "grisen" med VLTJ i gamle dage. |
Nu skal der bare ligges nogle flere skinner... |
Kanten "nedad" skråningen laves lidt skrånende, så stenbræksplanter kan skjule betonovergangen. "Opad" skråningen sættes senere sten, for at holde lidt på jorden. |
Armeringsstål isat til videre støbning senere... |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar